Leveransvillkor
Dessa leveransvillkor gäller från 16 juli 2024.
Webbutik
Korpivaruste.fi/ Sport Gate Oy
Metsäläntie 8
30300 Forssa
0505372478
asiakaspalvelu@korpivaruste.fi
www.se.korpivaruste.fi
2213617-9
Butiken säljer produkter till personer i myndig ålder. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkter beställs i webbutiken genom att lägga dem i varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i onlinebetaltjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller för att lösa eventuella oklarheter som kan uppstå, om inte annat anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du har läst och samtyckt till gällande leveransvillkor.
Betalning och betalningsmetoder
Klarna och Paytrail är betaltjänsterna, genom vilka betalningsalternativen är faktura, delbetalning, kortbetalning och nätbanksbetalningar.
Genom att lämna information i kassan samtycker du till användningen av Klarna AB (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm)
villkor. Genom att trycka på knappen "Köp" accepterar du de allmänna villkoren för korpivaruste.fi.
Order- och betalningsbekräftelse
När vi har tagit emot din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse till dig via e-post, som visar dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara din orderbekräftelse ifall du behöver kontakta kundtjänst. När du kontaktar kundtjänst, ha alltid ditt kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med produkterna på orderbekräftelsen.
Du kan kontakta vår kundtjänst med hjälp av följande information:
asiakaspalvelu@korpivaruste.fi
0505372478
Fraktmetoder och kostnader
Leveranskostnader inkluderar frakt- och paketeringskostnader. Vi kommer att ge en uppskattning av framtida fraktkostnader i kundvagnen baserat på den föredragna fraktmetod som används. Du kan se de exakta fraktkostnaderna efter att du har valt önskade betalnings- och fraktsätt för din beställning. Vilka fraktsätt som är tillgängliga beror på varukorgens innehåll och totalvikt. Du kan välja den leveransmetod som passar dig bäst i kassan och den exakta leveranskostnaden visas.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Undantag från leveranstidsuppskattningar anges om det finns slutprodukter i varukorgen, och vi kommer även att informera dig om eventuella förseningar direkt efter beställning.
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekta förluster orsakade av förseningar. Webbutiken informerar om eventuella ovanliga leveranstider på sin hemsida.
Returpolicy
Ångerrätt
Du kan säga upp detta avtal inom 14 dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen upphör inom 14 dagar från den dag du får den sista leveransen eller från den dag du tar emot beställningen om det är en nedladdningsbar produkt.
Du måste meddela oss ditt beslut att säga upp avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. per post eller e-post) för att kunna utöva din ångerrätt. Du kan också skriva ut vårt returformulär och använda det, men det är inte nödvändigt.
Du måste skicka ett återköpsmeddelande innan återköpsperioden löper ut.
Åtagande om återköp
Om du bestämmer dig för att säga upp detta avtal kommer vi omedelbart att återbetala alla transaktioner vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (men exklusive extra kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den mest prisvärda som vi rekommenderar som standard) och alltid inom 14 dagar från det ögonblick vi får ditt returmeddelande. Vi kommer att behandla återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat, utan några extra kostnader för dig.
Du måste returnera produkten utan dröjsmål inom 14 dagar från det datum du skickade returmeddelandet. Om du skickar produkten innan ovan nämnda 14-dagarsperiod har löpt ut, följ tidtabellen.
Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver vad som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet.
Outlöst paket
Att inte lösa in är inte detsamma som en återbetalning eller avbokning. Vi kommer att debitera leveranskostnader för alla paket som lämnas outtagna för vilka inget separat meddelande om avbokning har gjorts.
Problemsituationer
Om produkten försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning, ska du inom 14 dagar skriftligen anmäla felet till den adress som anges i avsnittet Ångerrätt och returvillkor eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktinformation. Om paketet är tydligt skadat under transporten måste du omedelbart göra en reklamation till det fraktbolag du har valt.